גמישות ומתיחות – משך זמן המתיחה

מתיחות – משך זמן המתיחה

מה עדיף לבצע מתיחות לפרק זמן ארוך או קצר?

[adsenseyu2]

לשיפור גמישות הגוף, מתיחות המתבצעות לפרקי זמן של 15 שניות טובים יותר מאשר מתיחות לפרקי זמן של 5 שניות, ו5 שניות זה יותר טוב מאשר כלום.

מחקר שבוצע באנגליה מראה שיפור משמעותי בגמישות הגוף באמצעות תרגילי מתיחות המתבצעים לפרקי זמן של 15 שניות לעומת תרגילי מתיחות למשך 5 שניות או אי ביצוע תרגילי מתיחות כלל.

במחקר נבדקו 24 סטודנטים (גיל ממוצע 20) למשך 5 שבועות של אימוני מתיחות.

הסטודנטים חולקו לשתי קבוצות, קבוצה אחת ביצעה כל מתיחה לפרק זמן של 5 שניות וכל מתיחה בוצעה תשע פעמים.
קבוצה שניה ביצעה כל מתיחה למשך 15 שניות כאשר כל מתיחה בוצעה 3 פעמים. הזמן הכולל של המתיחה בכל קבוצה וקבוצה היה זהה(45 שניות).

שתי הקבוצות הראו שיפור בטווח התנועה הפסיבי, אך הקבוצה בה משך זמן המתיחה היה ארוך יותר, הראתה שיפור רב יותר בשיפור טווח התנועה האקטיבי.

מסקנה: השהו את המתיחה לפרק זמן ארוך יותר לשיפור גמישות הגוף.

[adsenseyu2]

כתב: יורם בן אבו, מאמן כושר אישי

מקור מידע: British Medical Journal, 1999; 33: 259-263

[adsenseyu1]