דיאטה ים תיכונית למניעת מחלות כמו סרטן, פרקינסון, אלצהיימר ומחלות לב

דיאטה ים תיכונית טובה לבריאות


מחקר חדש שהתבצע באיטליה מצביע על כך שאנשים הניזונים מתפריט דיאטה ים תיכונית, הם בעלי סיכון מופחת לפתח מחלות כמו: סרטן, פרקינסון, אלצהיימר ומחלות לב שונות.
המחקר מראה כי הניזונים מדיאטה ים תיכונית, מפחיתים את הסיכון לחלות במחלות אלו בכ10%.

[adsenseyu2]

מהי דיאטה ים תיכונית?

דיאטה ים תיכונית היא דיאטה שמכילה תפריט מזונות עשיר בשמן זית, דגן, פירות, אגוזים, ירקות, דגים ואף כמויות מדודות של יין אדום.
דיאטה ים תיכונית מכילה כמות מועטה של בשר, מוצרי חלב ומוצרי אלכוהול אחרים (שונים מיין אדום).

המחקר החדש שפורסם בכתב העת המדעי (British Medical Journal) מחזק את הטענות בדבר ההשפעות החיוביות שיש לדיאטה ים תיכונית על הפחתת הסיכון לתמותה מסיבות של מחלות שונות ובכך נותן חיזוק להמלצות התזונה הניתנות כיום כמו פירמידת המזון החדשה.

המחקר ותוצאותיו

המחקר אשר פורסם ב11/09/08 בכתב העת האנגלי הקיף כ 1,574,299 בני אדם אשר השתתפו במחקרים בינלאומיים לבריאות ודיאטה.
המעקב בוצע לתקופת זמן של 3-18 שנים.
הנבדקים אשר אימצו בצורה קפדנית את הדיאטה הים תיכונית הראו שיפור משמעותי בבריאות.
הניזונים מתפריט הדיאטה הים תיכונית הראו ירידה של כ9% בתמותה. 9% ירידה בתמותה ממחלות לב, ו13% ירידה בתמותה מפרקינסון ואלצהיימר וכמו כן 6% ירידה בתמותה ממחלות הסרטן.
ממצאים אלו מחזקים בצורה משמעותית את המלצות התזונה הניתנות כיום ע"י מוסדות מדעיים לתזונה נכונה. ממצאי המחקר מצביעים על יתרונות בריאותיים משמעותיים ע"י אימוץ דיאטה ים תיכונית, ללא הבדל במיקום גיאוגרפי. החוקרים אומרים: "ע"י שיפור תפריט הדיאטה שלכם, אתם יכולים לשפר את איכות חייכם ואת תוחלת החיים."

מחקר זה מצטרף למחקרים רבים נוספים שמראים כי תפריט דיאטה עשיר בירקות, פירות, דגן מלא, דגים, אגוזים, יין אדום ושמן זית הוא בעל השפעות מטיבות על בריאות האדם.

המלצת החוקרים היא "להעדיף כמה שיותר מזונות ממקור צמחי, מזונות שקרובים ככל שאפשר לצורתם הטבעית וכמה שפחות מזון מעובד."
דיאטה ים תיכונית היא דוגמא טובה לתפריט תזונה שכזה, אך היא לא היחידה.

[adsenseyu1]

 

המאמר תורגם ע"י יורם בן אבו מאמן כושר אישי
מקור התמונה – FLICKR