מי רצה דיאטה קלה ולא קיבל?

למה אנשים רבים לא מצליחים לבצע דיאטה?
למה אנשים רבים שמצליחים לבצע דיאטה, נכשלים לאחר מכן בשמירה על המשקל שהושג?

[adsenseyu2]

למה קשה לבצע דיאטה?

מהם הקשיים שעוברים על אנשים שמבצעים דיאטה?
הקושי העיקרי בביצוע דיאטה הוא: שינוי אורח החיים.
כאשר אנו מבצעים דיאטה, אנו משנים את אורח החיים שלנו מקצה לקצה.

הדרך להצלחה בדיאטה

אנשים רבים אומרים לי "הדרך להצלחה בדיאטה מאוד פשוטה, פשוט צריך לסתום את הפה".
אני לא חושב שזה נכון.
"לסתום את הפה" זה פתרון זמני!
התוצאות שתשיגו מזה שהפסקתם לאכול, לא יישארו לאורך זמן!
אי אפשר לסתום את הפה לאורך זמן ולאחר משטר דיאטה חמור תמיד יבוא המשבר "ושבירת הכלים".

ומה עם כדורי הרזיה?

לא פעם שמעתי על אנשים שמשתמשים בכדורי הרזיה כפתרון קל על מנת לבצע דיאטה קלה.
זו אולי דיאטה קלה לנפש להיעזר בחומרים מלאכותיים שמדכאים את התיאבון ו/או מגבירים את חילוף החומרים.
אבל זו דיאטה קשה לבריאות!
אל תשלו את עצמכם, לחומרים שמשפיעים על מערכות פיזיולוגיות בגוף יש לא פעם תופעות לוואי מזיקות שיצרני הכדורים והארגונים שמאשרים אותן לשימוש לא מודעים להם.
הם (הארגונים) יהיו מודעים לכך כאשר אתם שפני הניסיונות תשתמשו בכדורים ותחוו תופעות לוואי מזיקות.

אז יש דרך קלה להצליח בדיאטה?

אני לא יודע אם זו דרך קלה אבל לדעתי זו הדרך הנכונה!

הדרך שלי להצלחה בדיאטה

ראשית הפסיקו לחשוב שאתם בדיאטה!
חישבו על שינויים שאתם צריכים לעשות, בצעו בכל פעם שינוי אחד קטן בתזונה שלכם.
הצלחתם להטמיע שינוי אחד בתזונה, יופי אז עכשיו בצעו שינוי נוסף.
זו הדרך להצליח לשמור ולרדת במשקל.

רשימת השינויים להתחלה

1) איכלו ארוחת בוקר דשנה וטובה – מחקרים מראים כי אנשים שאוכלים ארוחת בוקר גדולה אוכלים פחות קלוריות במהלך היום.
2) איכלו לפחות 3 ארוחות מסודרות וקבועות ביום – אכילה במרווחי זמן קבועים וידועים תגרום לכם שלא להגיע לארוחה רעבים.
3)שתו מים – מים תורמים לתחושת מלאות בקיבה ומגבירים את חילוף החומרים.
4) איכלו לתחושת שובע קלה – אל תאכלו עד שאתם מתפוצצים, איכלו עד להרגשה של תחושת שובע קלה.
5)איכלו כמות גדולה של ירקות – אני אישית אוכל כ12 מנות של ירקות ביום. זה מסייע לי ליצור תחושת שובע ומספק לגופי נוטריינטים שחשובים לבריאותי.
6)איכלו מזון בצורתו הטבעית ולא מעובד – נסו לאכול את המזון בצורתו הטבעית ככל שאפשר. לחם מחיטה מלאה, אורז מלא, קטניות, קינואה וכדומה. מזון מעובד כדוגמת דגני בוקר וכדומה הוא מזון בעל אינדקס גליקמי גבוה יותר ולכן גורם לקפיצות גבוהות יותר ברמת הסוכר בדם.
7)אל תאכלו מזון מטוגן – העדיפו צורות בישול כגון: אפייה, בישול או גריל על פני טיגון.
8) בצעו אימון כושר בכל יום – כן בכל יום משום שאם תתכננו לבצע אימון בכל יום, אז רבים הסיכויים שתצליחו לבצע מספר אימונים גבוה יותר בשבוע.
9) בצעו פעילות במהלך היום – לכו יותר ברגל, עלו במדרגות במקום במעלית, בחרו בילויים אקטיביים יותר, שחקו עם ילדכם במשחקי כדור, תופסת ועוד.
10)"אויבים" מחוץ לתחום – אם אתם נורא אוהבים את "האויבים" של הגוף הבריא והחטוב כגון: ממתקים, פיצוחים וחטיפים מלוחים, אז אל תכניסו אותם הביתה. בא לכם ארטיק? לכו לפיצוציה הקרובה או לחנות המכולת וקנו ארטיק אחד ולא חבילה.

[adsenseyu5]

כתב: יורם בן אבו מאמן כושר אישי B.Sc במדעי החיים.