על צלוליט וצלוליטיס

על צלוליט דיאטה, פעילות גופנית ופתרונות נוספים

פורסם במקור באתר חיים בכושר – צלוליטיס צלוליט
מה ההבדל בין צלוליט וצלוליטיס?
צלוליט וצלוליטיס אלו הם שני מצבים שונים לתופעות שונות, רק שמה שאנשים מכנים בטעות צלוליטיס, זה בעצם צלוליט!
צלוליטיס – זו דלקת של רקמות החיבור שמתחת לעור הנובעת מגורם חיידקי.
צלוליט זו תופעה שמטרידה לא מעט נשים הסובלות ממראה דמוי קליפת תפוז במקרים קלים של צלוליט ומראה של גבינת קוט'ג במקרים יותר חמורים של צלוליט.
צלוליט מופיעה בעיקר בנשים (גם לגברים יש צלוליט), צלוליט מופיעה גם בשמנים וגם ברזים, צלוליט שכיחה יותר במבוגרים, אך ניתן לראות גם צעירים וצעירות שסובלים מצלוליט.
צלוליט זה בעצם תופעה הנגרמת כתוצאה מהצטברות של מאגרי שומן מקומיים מתחת לפני עור הגוף.
שכיחות הופעת הצלוליט היא גבוהה יותר באזורים כגון: מותניים, ירכיים והישבן.

[adsenseyu4]

מה גורם להופעת הצלוליט

בגופנו מצויה רקמת שומן תת עורית מתחת לעור הגוף.
רקמת זו מתחברת אל עור הגוף באמצעות סיבי קולגן.
במצבים של שבירה או מתיחה של סיבי הקולגן, עלולה להתרחש הצטברות של שומן בצורת גבשושיות שומן מתחת לעור.
גבשושיות אלו יוצרות את המראה הלא אסטטי של העור.
הגורמים לכך עדיין לא ידועים לחוקרים.
חוקרים רבים סבורים שאחד הגורמים המכריעים ביותר להופעת הצלוליט הוא המטען התורשתי שאנו נושאים.
אולם, חשוב להבין שגם לגורמים סביבתיים יש השפעה על הופעת הצלוליט, ירידות ועליות תכופות במשקל, חילוף חומרים איטי, שינויים הורמונליים ומחסור בנוזלים. כל אלו הם גורמים סביבתיים בעלי השפעה על הופעת הצלוליט.

האם ניתן להפטר מצלוליט?

לא ידוע כיום על שום טיפול ספציפי שיכול להעלים את הצלוליט באופן מוחלט. טיפולים משולבים של עיסויים, קרמים, דיאטה ופעילות גופנית, יכולים לשפר במידה מסוימת את המראה שנוצר כתוצאה מהופעת הצלוליט. אם אין לכם עדיין צלוליט, או שהצלוליט בתחילת דרכו, אתם יכולים לסייע לגופכם להקטין את הסיכון לצלוליט באמצעות מספר דרכים.

טיפים למניעת צלוליט

להלן מספר שינויים שאתם יכולים לבצע באורח חייכם למניעת הופעת הצלוליט.
שמירה על משקל תקין וקבוע – שמירה על משקל קבוע ובריא תסייע לכם למנוע הופעה של צלוליט.
שתיית נוזלים מספקת – שמירה על מאזן נוזלים רצוי באמצעות שתיית מים מספקת.
פעילות גופנית – בכדי לשמור על טונוס שרירים גבוה ולהקטין את אחוזי השומן בגוף.
אל תעשנו – העישון פוגם בעור וגורם להזדקנותו.
תזונה נכונה – לשמור על תזונה נכונה שכוללת תפריט עשיר בפירות, ירקות וסיבים תזונתיים.

מה לגביי כל הפתרונות שמוצעים בשוק להעלמת הצלוליט?

קיימים פתרונות רבים לטיפול בצלוליט, אולם אף טיפול לא הוכח כיעיל וככזה שמספק פתרון מלא לבעיית הצלוליט.
במחקרים נמצא כי באמצעות שילוב של טיפולים שונים, נצפה שיפור של 25%-50% במצב הצלוליט, אולם אותם טיפולים גם הראו אחוז נמוך יותר של הצלחה.
כמו כן ההשפעה של טיפולים אלו היא השפעה חולפת ויש צורך בטיפולים נוספים בכדי לשמר את ההשפעה.
קרמים למיניהם, ומכשירי עיסוי שונים לא פותרים את בעיית הצלוליט, אלא מספקים פתרון קוסמטי זמני שנוצר כתוצאה מכך שפתרונות אלו גורמים לנפיחות מקומית וזמנית שמסווה את הצלוליט.
שאיבת שומן גם לא מומלצת לטיפול בצלוליט משום ששאיבת מצבור השומן עלול ליצור גומה במקום שבו שכן מאגר השומן הלא רצוי. גומות אלו גם הם יגרמו למראה לא אחיד וגבשושי של העור.

האם ירידה במשקל יכולה לסייע בהעלמת הצלוליט?

האם דיאטה יכולה לסייע בהעלמת הצלוליט? ירידה במשקל מקטינה את מצבורי השומן בגוף, אולם אין דרך להסיר את מצבורי השומן ממקום ספציפי.
הקטנת מצבורי השומן בגוף כולו עשויה להשפיע בסופו של דבר גם על מצבורי הצלוליט באזורים מסוימים, אולם לא תהיה העלמות מוחלטת של הצלוליט.
מחקר שבדק את השפעת הירידה במשקל על חומרת תופעת הצלוליט, הראה שבמרבית המקרים שנבדקו, הייתה לירידה במשקל השפעה חיובית על הצלוליט, אולם במקרים מסוימים הירידה במשקל גרמה אף להחמרת הבעיה.
התוצאות החיוביות נצפו בנשים בעלות עודף משקל התחלתי גבוהה, ירידה משמעותית במשקל ובאחוזי השומן בירכיים ובמצב של צלוליט חמור.
לעומת זאת, תוצאות שליליות (הרעה של המצב) נצפו בנשים בנשים רזות שביצעו ירידה נמוכה במשקל וללא שינוי באחוזי השומן בירך.

[adsenseyu5]

מקורות:

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/002033.htm

www.nytimes.com

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16874227

כתב: יורם בן אבו – מאמן כושר אישי

  • מידע נוסף
  • בריאות – טבלאות בריאות, טבלת אחוזי שומן, טבלת BMI ועוד
  • תזונה נכונה – כתבות בנושאי תזונה נכונה, פירמידת המזון האמריקנית, כמה חלבון צריך לצרוך ועוד