שיפור שיווי משקל במבוגרים הסובלים מאוסטאופורוזיס בברך

שיפור שיווי משקל במצב של אוסטאופורוזיס

מחקר מראה שפעילות גופנית משפרת את היציבה ואת שיווי המשקל.

במחקר שנעשה באוניברסיטת טנסי, נבדקו 103 בוגרים מעל גיל 59. מטרת הבדיקה היתה לראות האם פעילות גופנית משפרת את שיווי המשקל במבוגרים הסובלים מאוסטאופורוזיס בברך.

הנבדקים חולקו ל 3 קבוצות. קבוצה אירובית שביצעה הליכה כאשר קצב הלב בזמן הפעילות היה בין 50% ל 85% מהדופק המרבי. משך זמן ההליכה היה 40 דקות ותדירות הביצוע שלוש פעמים בשבוע.

קבוצה שביצעה אימוני משקולות בתדירות של שלוש פעמים בשבוע, תשעה תרגילים בכל אימון, שני סטים עבור כל תרגיל כאשר בכל סט בוצעו 10 – 12 חזרות. תרגילי הכוח בוצעו לחיזוק פלג גוף עליון ותחתון.

קבוצת הביקורת נטלה חלק בלימוד שיעורי בריאות כיתתיים.

המתאמנים התאמנו תחת השגחה למשך שלושה חודשים ולאחר מכן המשיכו להתאמן באופן עצמאי למשך 15 חודשים נוספים, עם מפגשי בקרה ומעקב לשיפור המוטיבציה.

גם בקבוצה האירובית וגם בקבוצת אימון הכוח נצפה שיפור ניכר ביציבות הגוף ובשיווי המשקל. קבוצת הביקורת הראתה נסיגה משמעותית בפרמטרים אלו.

במבחני שיווי משקל קבוצת אימון הכוח הצליחה לעמוד למשך פרק זמן ארוך יותר מבלי לאבד שיווי משקל כאשר עיניהם עצומות. ואילו קבוצת האימון האירובי הצליחה לעמוד לפרק זמן ארוך יותר על רגל אחת מבלי לאבד שיווי משקל.

מסקנה: פעילות גופנית משפרת את שיווי המשקל במבוגרים

[adsenseyu1]

כתב: יורם בן אבו – מאמן כושר אישי

מקור מידע:

Journal of the American Geriatrics Society, 2000; 48, 2, 131-138

מידע נוסף

אוסטאופורוזיס
אוסטאופורוזיס – סימפטומים
אוסטאופורוזיס – גורמי סיכון
אוסטאופורוזיס – איבחון
אוסטאופורוזיס – סיבוכים
אוסטאופורוזיס – תרופות
אוסטאופורוזיס – מניעה

[adsenseyu4]