תוסף תזונה לשיפור ביצועים – מיץ סלק

מיץ סלק תוסף מזון טבעי לשיפור ביצועים בענפי סיבולת


אם אתם עוסקים בענפי סיבולת כגון: רכיבת אופניים (שטח וכביש), ריצות למרחקים ארוכים, טריאתלון וכדומה.
אם אתם מחפשים תוסף מזון שישדרג לכם את הביצועים, אז לפי מחקר חדש אתם לא צריכים לחפש יותר מידי ואתם גם לא צריכים לחפש את התוסף בחנויות ל תוספי מזון.
התוסף יכול להיות בהישג ידכם, התוסף נמצא אולי במקרר שלכם.

[adsenseyu1]
מחקר בריטי חדש מגלה כי שתיית מיץ סלק עשויה לשפר את הביצועיים באימוני סיבולת בכ16%.

החוקרים סבורים כי היכולת לשפר את הביצועים נובעת כנראה מתכולת הניטרטים שבמיץ הסלק. הניטרטים מקטינים את תצרוכת החמצן (השריר מבצע את אותה פעילות עם צריכת חמצן נמוכה יותר).

תיאור המחקר

במחקר שפורסם בגיליון אוגוסט 2009 במגזין לפיסיולוגיה יישומית (Journal of Applied Physiology.) נבדקו 8 אנשים בגילאים 19 עד 38.
הנבדקים שתו מידי במשך 6 ימים עוקבים כמות של 500 מיליליטר מיץ סלק אורגני.
בסיום ששת הימים נבחנו המשתתפים ברכיבת אופנים.
בשלב השני של המחקר, הנבחנים נבחנו שוב באותם מבחני כושר לאחר ששתו במשך 6 ימים רצופים משקה דמי, תפקיד משקה הדמי (פלסבו) הוא לנטרל את ההשפעות הפסיכולוגיות שיש לציפיות הנבדק על הביצועיים שלו כתוצאה מעצם שתיית המשקה הנבדק.

לאחר שתיית מיץ סלק הנבדקים התמידו ברכיבה למשך זמן ארוך יותר

הנבדקים הצליחו לרכב על אופני הכושר לאחר שתיית מיץ סלק בכ16% יותר מהזמן שרכבו לאחר שתיית משקה הדמי.
כמו כן נצפתה אצל המתאמנים תופעה של ירידה בלחץ דם לאחר שתיית מיץ הסלק. (מתקשר למאמר אחר שכתבתי על מיץ סלק וירידת לחץ דם)
זהו המחקר הראשון המצביע על האפשרות כי שתיית משקה עשיר בניטרטים עשויה לשפר ביצועיים בענפי הסיבולת.

אופן פעולת מיץ הסלק

לדעת החוקרים ההשפעה החיובית שיש למיץ סלק במאמצי סיבולת, נובעת מכך שלדעתם הניטרטים הופכים בגוף לניטריק אוקסיד ולכן גורמים לירידה בתצרוכת החמצן ולשיפור בביצועי סיבולת.

פירות וירקות שעשירים בניטרטים

להלן מספר דוגמאות לירקות שמכילים ניטרטים: תרד, חסה וצנונית. כמו כן גם שום ורימונים (קיימים גם ירקות ופירות נוספים) מגבירים את זמינות הניטריק אוקסיד בגוף.

[adsenseyu4]

מקורות: www.exeter.ac.uk
תירגם וכתב יורם בן אבו – מאמן כושר אישי